fbpx

Dubnová e-commerce vzrostla meziročně o 35 %

S příchodem koronaviru nastaly pro mnohé firmy a podnikatele radikální změny. Dubnová e-commerce vzrostla meziročně o 35 %. Ačkoliv množství odvětví zaznamenalo výrazný propad poptávky, jiným se naopak naskytla příležitost dát o sobě vědět a zájem o jejich produkty či služby rapidně vzrostl.

Po vyhlášení karantény byl zpozorován ohromný růst e-commerce. Od poloviny března byly zavřeny kamenné prodejny, a to znamenalo pro mnoho podnikatelů pravý čas vstoupit do online světa. Cenový srovnávač Heureka zaznamenal během karantény 600 nově zaregistrovaných online obchodníků, což tvoří oproti loňskému roku dvakrát větší nárůst.

E-banking Payment Financial Connection Laptop

Zdroj obrázku: Freepik.com

Nejvíce rostoucí kategorie – meziroční vývoj, duben 2020

Následující kategorie s nejvýznamnějším meziročním růstem souvisejí zejména s koronavirem, domácí výrobou roušek a trávením času doma. Některé produkty zaznamenaly zvýšení prodeje až o 1000 %. Jedná se především o nitě, gumy a pruženky, dále šicí stroje a příslušenství. Po uzavření restauračních zařízení se na první příčky nejprodávanějšího zboží dostalo také výčepní zařízení.

Graf č. 1: Meziroční dubnové srovnání nejprodávanějších produktů dle Heureky

Zdroj: Heureka

Dubnové trendy v e-commerce oproti březnu 2020

Zatímco březnu vládly roušky, desinfekce a domácí výroba souvisejících ochranných pomůcek, duben zaznamenal zvýšení prodejů v odvětvích spojených s trávením volného času v následujících měsících a během letní dovolené. Dle Heureky s postupným uvolňováním koronavirových opatření se dostaly do popředí bazény, zahradní lehátka, jízdní kola, kolečkové brusle a zahradní pomocníci jako sekačky a křovinořezy.

Graf č. 2: Rostoucí kategorie v dubnu oproti březnu 2020 dle Heureky

Zdroj: Heureka

Odvětví zasažená koronavirem

Mezi nejvíce postižená odvětví patří cestovní ruch, pohostinství, společenské a kulturní akce a s tím spojené vybavení, výzdoba a dekorace. Pokles prodejů se týká také „výletnické“ kategorie, tedy map, batohů a ostatního outdoorového vybavení, které bylo v době karantény těžce prodejné. Nicméně omezení se postupně uvolňují a očekává se, že zájem opět poroste. Zasažena byla také módní sekce kabelek, hodinek a parfémů, zbytek fashion světa se již vrací do normálu.

Couple trekking together

Zdroj obr.: Freepik.com

Zajímá vás, jak nejlépe využít e-commerce k vašemu prospěchu? Neváhejte nás kontaktovat a domluvit si nezávaznou konzultaci.

Tým AZ TRADE AGENCY

Write a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *