Dubnová e-commerce vzrostla meziročně o 35 %
S příchodem koronaviru nastaly pro mnohé firmy a podnikatele radikální změny. Dubnová e-commerce vzrostla meziročně o 35 %. Ačkoliv množství odvětví zaznamenalo výrazný propad poptávky, jiným se naopak naskytla příležitost dát o sobě vědět a zájem o jejich produkty či služby rapidně vzrostl.
Po vyhlášení karantény byl zpozorován ohromný růst e-commerce. Od poloviny března byly zavřeny kamenné prodejny, a to znamenalo pro mnoho podnikatelů pravý čas vstoupit do online světa. Cenový srovnávač Heureka zaznamenal během karantény 600 nově zaregistrovaných online obchodníků, což tvoří oproti loňskému roku dvakrát větší nárůst.
Zdroj obrázku: Freepik.com
Nejvíce rostoucí kategorie – meziroční vývoj, duben 2020
Následující kategorie s nejvýznamnějším meziročním růstem souvisejí zejména s koronavirem, domácí výrobou roušek a trávením času doma. Některé produkty zaznamenaly zvýšení prodeje až o 1000 %. Jedná se především o nitě, gumy a pruženky, dále šicí stroje a příslušenství. Po uzavření restauračních zařízení se na první příčky nejprodávanějšího zboží dostalo také výčepní zařízení.
Graf č. 1: Meziroční dubnové srovnání nejprodávanějších produktů dle Heureky
Zdroj: Heureka
Dubnové trendy v e-commerce oproti březnu 2020
Zatímco březnu vládly roušky, desinfekce a domácí výroba souvisejících ochranných pomůcek, duben zaznamenal zvýšení prodejů v odvětvích spojených s trávením volného času v následujících měsících a během letní dovolené. Dle Heureky s postupným uvolňováním koronavirových opatření se dostaly do popředí bazény, zahradní lehátka, jízdní kola, kolečkové brusle a zahradní pomocníci jako sekačky a křovinořezy.
Graf č. 2: Rostoucí kategorie v dubnu oproti březnu 2020 dle Heureky
Zdroj: Heureka
Odvětví zasažená koronavirem
Mezi nejvíce postižená odvětví patří cestovní ruch, pohostinství, společenské a kulturní akce a s tím spojené vybavení, výzdoba a dekorace. Pokles prodejů se týká také „výletnické“ kategorie, tedy map, batohů a ostatního outdoorového vybavení, které bylo v době karantény těžce prodejné. Nicméně omezení se postupně uvolňují a očekává se, že zájem opět poroste. Zasažena byla také módní sekce kabelek, hodinek a parfémů, zbytek fashion světa se již vrací do normálu.
Zdroj obr.: Freepik.com
Zajímá vás, jak nejlépe využít e-commerce k vašemu prospěchu? Neváhejte nás kontaktovat a domluvit si nezávaznou konzultaci.
Tým AZ TRADE AGENCY
Write a Comment