Jak tvořit zajímavý obsah na webu

Posted Posted in Uncategorized

Existuje nespočet návodů, jak psát zajímavý obsah na web. Ale není vůbec jednoduché se v nich orientovat a zaměřit se na to, co je podstatné. Proto jsme pro vás připravili tento článek, v kterém si to ujasníte.

Nic v životě neumíme odjakživa, to platí i pro psaní článků. Musíme se to postupně naučit. Někdo může mít více talentu a někdo méně, ale časem to zvládne každý, kdo se tomu věnuje. Velkou výhodou je, že chcete-li psát obsah o oboru, ve kterém pracujete a o který se zajímáte, máte zajisté co předat ostatním.

O čem chcete psát

První věc, která vám jako copywriterovi nesmí chybět je nadšení pro váš obor. Pokud splňujete podmínku číslo jedna, zaměřte se na to, o čem chcete psát.  Obsah by měl být originální – není cílem kopírovat obsah někoho jiného a utopit se v záplavě nezajímavých článků, kterých je internet plný.

Měl byste dokázat upoutat pozornost čtenáře. Vcítit se do jeho role. Buďte věcní a struční. Pište krátké věty a souvětí o zajímavostech ve vašem oboru. Nikoho nezajímají sáhodlouhé slohy, z kterých nakonec nikdo neví, co jste chtěl sdělit. Zaměřte se na podstatné informace, které ve vašem oboru vynikají a nezahlťte čtenáře. Pamatujte, že méně je někdy více.

Pište lidsky, přestože jste profesionálem ve svém oboru, berte vždy v potaz, že lidé váš obor neznají, proto se jim snažte podat informace co nejsrozumitelněji.

Nevymýšlejte si pohádky a sdělujte pouze ověřené informace. Věřte, že pokud ztratíte důvěru čtenáře popř. potenciálního zákazníka, znovu se na váš web nevrátí.

Z obsahu by mělo být poznat, že rozumíte tomu, o čem píšete. Nevařte z vody a raději si nastudujte potřebné informace, z kterých článek vychází. Z vašeho projevu by měl čtenář cítit profesionalitu a autoritu zároveň.

Koho chcete oslovit

Pokud máte pocit, že vše výše uvedené splňujete, jste na správné cestě. Ale ještě než začnete psát, zamyslete se, kdo je vaší cílovou skupinou čtenářů a koho chcete oslovit. Jinak budete psát pro maminky na mateřské, jinak pro investora developerské firmy a jinak pro studenta, který hledá svůj první byt. Pokud jste si určili, kdo je váš potenciální čtenář, zaměřte se na konkrétní informace o něm: pohlaví, věk, lokalita, vzdělání, zaměstnání, obor, záliby, nákupní preference atd.

Styl psaní

Dále je podstatné sjednotit způsob psaní ve vašich článcích, neboli jakým stylem budete psát. Snažte se působit přirozeně a zároveň profesionálně. V některých případech se hodí používat určitý slang či neformální slovník, ale nic se nemá přehánět. Jak už jsme zmínili výše, kopírováním obsahu někoho jiného, byste si spíše uškodili. Přesto je vhodné sledovat, o čem a jakým způsobem píše konkurence. Může to pro vás být určitý zdroj inspirace. Zároveň vám napoví, co čtenáře zajímá a budete vědět, čím se od ní odlišit.

Pokud vám dochází nápady o čem psát, vyhledejte si klíčová slova, která potenciální čtenáři na internetu hledají. Nasměrují vás k tématům, o která se lidé zajímají.

 

Jak dosáhnout vytyčených cílů v online světě pomocí marketingové strategie

Posted Posted in Uncategorized

Pro někoho snadná věc pro jiného nepřekonatelná překážka v podnikání. Pokud nezvolíte správnou strategii, ztrácíte čas, peníze a často i potenciální zákazníky.

V případě, že máte správně nastavenou strategii, neobejdete se bez marketingových nástrojů, jejichž hlavním úkolem je přivedení zákazníků do středobodu marketingové strategie, a to na vaši webovou stránku.  Výhoda webové stránky je, že ji máte plně pod kontrolou a nemusíme na ní čelit konkurenčnímu boji.

Při sestavování strategie se neobejdete bez analýzy aktuálního postavení na trhu.  Musíte brát v potaz dostupný rozpočet a naučit se s ním hospodařit efektivně.

Při stanovování marketingové strategie se nejprve zaměřte na 3 zásadní věci:

  • Brand – neboli značka, tzn. vše čím se na internetu prezentujete (web, grafická podoba i obsah). Jedním ze základních stavebních kamenů je jeho aktivní budování.
  • SEO – neboli optimalizace nalezitelnosti na internetu. SEO dokáže optimalizovat náš web pro vyhledávače. Základem úspěchu na internetu je to, aby vás lidé našli. Jedná se o formu placené propagace.
  • Cílová skupina – musíte být schopen určit, kdo patří do vaší cílové skupiny a návazně na to uzpůsobit i prezentaci svého webu a brandu. Pokud nebudete své potencionální zákazníky znát, neotevřou se vám a své peníze utratí někde jinde.

Strategie má většinou dvě části – jednu analytickou a druhou plánovací. Ani v marketingové strategii tomu není jinak.

Ve fázi analytické posbíráte všechny potřebné údaje a informace o trhu, na kterém hodláte být konkurenceschopný. Tyto údaje nám pomůžou ve fází plánovací, při které si stanovíte konkrétní dosažitelné cíle a způsoby, jak jich dosáhnete.

Nelze přeskočit ani jednu fázi, proto je důležité analytickou přípravu nezanedbat!

V první fází se pokuste zanalyzovat:

  • Konkurenci – posuzujeme konkurenční webové prezentace – jejich obsah, design, optimalizaci pro vyhledávače, využití klíčových slov, reklamní aktivity a sociální sítě. Stanovit, kdo je naší konkurencí je první krok k úspěchu.
  • Webovou prezentaci – zaměřte se na technickou, obsahovou a designovou úroveň vašeho webu. Nezapomeňte na analýzu návštěvnosti a přístupnosti zákazníků na náš váš web.
  • SEO – jak už bylo zmíněno výše, zajímá nás jaké je postavení webu ve vyhledávačích a způsoby jak zlepšit aktuální pozice

Máme za sebou kontrolu všech údajů a informací a můžeme se přesunout do fáze plánovací.

První myšlenkou, kterou byste se měli zabývat je dosažitelnost vašich cílů. Nemalujte si vzdušné zámky! Pokud chcete realistické výsledky, vycházejte z výsledků analýzy konkurence, webové prezentace a SEO. Také je důležité si cíle jasně definovat a stanovit časový horizont, kdy chcete těchto cílů dosáhnout. Cíle si rozdělte na dílčí cíle, kterých jednodušeji dosáhnete a lépe se měří. Malé cíle vás povedou ke splnění těch velkých.

Plánovací fáze by měla zahrnovat:

  • Stanovení jedinečných prodejních nabídek (USP) – čím se odlišíme od konkurence
  • Nástroje, které využijeme v online marketingu a pomohou nám splnit konkrétní cíle
  • Jak bude vypadat naše webová prezentace – požadavky na zlepšení vycházející z analytické části (k čemu web slouží, jak je vnímán, obsah, design,..)
  • Úspěšnost při dosahování cílů a její vyhodnocení – neustálá kontrola efektivnosti webu a dalších dílčích cílů
  • Plán reklamních kampaní – sestavení plánu SEM, který zvyšuje viditelnost stránek ve výsledcích vyhledávačů pomocí optimalizace. Musíme stanovit kdy, kde a kolik financí investujeme do internetové reklamy.
  • Plán rozpočtu – nejvíce financí budeme nejdříve směřovat k nástrojům podporující vztah uživatelů internetu ke značce (bannerový marketing, sociální sítě, virální marketing, PPC, SEO)

Doporučujeme si strategii sestavit a nic nevynechat, často firmy vypustí buď analytickou nebo plánovací fázi a tím se stávají nekonkurenceschopnými na online trhu.

Marketing Live

Posted Posted in Marketing

Snažíme se být neustále o krok napřed, jelikož svět online marketingu se neustále vyvíjí. Jedním z informačních kanálů, který sledujeme je konference Marketing Live, kde se dozvídáme světové postřehy v reklamních platformách Googlu, které se chystají.

A jaká byla hlavní 3 klíčová témata?
1. Jedním z hlavních trendů příštích let bude zaměření na mobilní zařízení, které využívá k vyhledávání stále více uživatelů. Kdo bude chtít jít s dobou, je nutné optimalizovat stránky pro mobilní telefony, urychlit načítání stránek a zajistit jejich jednoduchost.
2. Pokrok umělé inteligence a machine learning – nové technologie nám umožní okamžitý překlad textu nebo zjištění informací o produktu, na který zamíříme kameru mobilního zařízení.
Novinka Bumper Ad – v Google Ads bude možné vytvořit 6 sekundový „bumper“(krátké video) z vybraného videa na YouTube. Jejich výhodou jsou nízké náklady a až 134% nárůst v nákupním záměru oproti běžnému videospotu v YouTube. Z výzkumů vychází, že tato videa mají pozitivní vliv na zapamatovatelnost značky.
3. Ochrana soukromí a bezpečnost spotřebitele – cílem Googlu je posílení ochrany soukromí uživatelů, lepší cesty k měření dopadu kampaní, zjišťování preferencí uživatelů a zobrazování pouze těch reklam, které spotřebitele zajímají.

Další představené novinky a zásadní postřehy:
• Nový reklamní formát Gallery Ads umožní vznik textových inzerátů ve vyhledávání s obrázky. V rámci placeného vyhledávání bude možné přiložit 4 až 8 obrázků, mezi kterými lze přejíždět prstem – jsou tedy optimalizované i pro mobilní zařízení.
• Přímé odkazy do mobilních aplikací – v reklamách ve vyhledávání, v obsahové síti a v nákupech bude možné nastavit přímé odkazy do mobilních aplikací.
• Programatická video reklama v televizi – dle výzkumu Googlu až 73 % Američanů má TV propojenou s internetem, což má velký potenciál např. při nákupu audio reklam v rámci služeb Google Play Music nebo Spotify.
• Inovace Google Shopping – (nová konkurence pro Amazon a Heureku). Spotřebitel se bude schopen přímo ve vyhledávání podívat na vybrané produkty v eshopech, na jejich ceny, výsledky filtrovat, řadit, ukládat do nákupního seznamu a nakonec zaplatí přes Google Pay. Hlavním cílem bude, aby spotřebitel neopustil rozhraní Googlu.
• Rozvoj lokálních kampaní – zaměření se na lokální kampaně a lokální marketing. Spotřebitel bude mít možnost využít online i offline volání do obchodu (přes tlačítko click to call) nebo reálné návštěvy v obchodech. Také bude spotřebiteli při vyhledávání trasy v Google mapách nabídnuta návštěva obchodu v okolí, na který bude upozorněn červeným špendlíkem.

Pokud vás zajímají konkrétnější informace z Marketing Live konference, pusťte si tento videozáznam: